الحضرى حراق اوى .... يا كابتن شطة
يبدو ان البعض لا يمل و لا يكل من ضمر الضغائن و يبدو ان مهما اعتذر المخطىء و مهما ندم و مهما اسف لا يجد البعض بداخلهم ان "يكبروا" للإعتذار و ان يترفعوا عن الأحداث. يبدو ان البعض لا يستطيع سوى ان يمضغ و يلوك الضغائن بلا إنقطاع. و إذا كان إنسان حر فى رأيه و إعتقاده و قناعاته فهو ليس بالتأكيد حر فى ان يحيل حياة الآخرين ظلاما و ان يحاول ان يقلب افراحهم سوادا.

خرج علينا نجم الناذى الأهلى السابق و عضو الإتحاد الإفريقى الحالى الكابتن "شطة" كعادته منذ ثلاث سنوات هجوما و تقطيعا فى الحضرى و" الى يتشدد له" مؤكدا ان نادى المريخ ارتكب خطأ كبيرا بضمه. ليس هذا فحسب بل اتهم الكابتن حسام البدرى بأنه خان مبادىء النادى الأهلى بضمه للحضرى ضمن كتيبة المريخ. و على الهامش نقول يبدو ان الكابتن شطة نسى ان الكابتن حسام البدرى طالما اكد و هو فى منصب المدير الفنى للنادى الأهلى انه لا يوجد مدير فنى فى مصر لا يتمنى ان يكون عصام الحضرى ضمن فريقه و انه كمدير فنى للنادى الأهلى يتمنى بالفعل عودة الحضرى و لكن القرار ليس قرارا فنيا بقدر ما هو قرار مجلس إدارة.

ثانيا مع إحترامنا للكابتن شطة و تاريخه فهو ليس بأهلاوي اكثر من الحضرى و لم يضف لتاريخ النادى الأهلى و يحقق معه 26 بطولة كان العنصر الأساسى فى كثير منها كما فعل الحضرى. لم يلعب و هو مصاب او وهو مكسور الوجنة ليذود عن العرين الأحمر كما فعل الحضرى فى مباراة الأهلى مع الصفاقسى التونسى فى 2004 .

و كما قال الكابتن البدرى عن تصريحات الكابتن شطة انها تنقصها المنطقية. و نحن نرد انها ليست تصريحات تنقصها المنطقية فحسب بل تنقصها الإدراك و الرؤية. فلا يوجد قانون ارضى او سماوى يجعل العقاب بلا نهاية و يجعل الخطأ ابدى مهما تكرر الإعتذار. و نذكرك الحضرى عاقبته الفيفا و انتهى الأمر.

و الغريب ان الكابتن شطة دأب طوال العامين الماضيين الا يتواجد فى مداخلات الا للهجوم على الحضرى و كانه جند نفسه او جند( بضم الواو) للهجوم عليه. و يبدو انه وجد ان الأسطوانة اصبحت مكررة فعمد مؤخرا الى الهجوم على المنتخب المصرى. و لكن الإسطوانة القديمة تحلى ... و الحضرى انتقل الى السودان.... و الجمهور المصرى اغلبه اهلاوى و يالها من فرصة..... و الغلاف دوما جاهز و هو "القيم و المبادىء" و كأن قبول الإعتذار ليس من القيم و المبادىء!!!!

ليس لدينا لك يا سيدى سوى رسالة واحدة .... لن يذكر التاريخ الضغائن و ربما لن ينسى خطأ الحضرى و لكنه بالتأكيد لن ينسى رجلا صنف كأحد أعظم حراس إفريقيا طوال تاريخها... رجلا ذو عزيمة رفض ان يسقط .




(22/12/2010  18:26)
 
 
SUDAN 21-30 :العمر عثمان الجعلي
تسلم يامعلم ولايهمك كلام الحاقدين ومرحب بيك في عالم الصفوه
   29/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر حذيفة عثمان
يا جماعة ما تنسو انو شطة دا سوداني فمافي داعي للاساءات له
   28/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر شرف احمد
مهما روحت واجيت انت برده السد العالي واحسن حارس مرمي في افريقيا
   28/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر رزان
ربنا يوفقك اينما حللت
   28/12/2010   
 
SUDAN 40-50 :العمر الزهاوي
يا حضري أنت سفارة بلد بحالها اٌول لك: لا يضير السحاب نباح الكلاب سير و عين الله ترعاك
   28/12/2010   
 
SUDAN 40-50 :العمر ابومؤيد
لك تحياتى وارجو منك رجاء خاص ان لا تلتف لمثل هزه ا لاقوال وسوف تتعرض لحملة شرزة من الاعلام الهلالى حتى لايحصل لك ماحصل للموهوب وارغو :مريخابى غيور:
   28/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر احمد السيد
اهلاً بيك ياحضري في وطن المريخ يا كبير ياوحش افريقيا..............
   28/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر احمد السيد
اهلاً بيك ياحضري في وطن المريخ السودان ياعاشق البطولات ياحارس مصر الاول
   28/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر ابراهيم محمود
انا اشكرك
   28/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر
مع احترامي لن نغفر للحضري ما فعله
   28/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر صاق الزملكاوى
مع احترامي لن نغفر للحضري ما فعله . الزمالك اكبر منكك ياحضرى
   28/12/2010   
 
EGYPT older :العمر صادق الزملكاوى
الزمالك اكبر منك ياحضرى
   28/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر محمد سعد
معاك دوما يا بن مصر
   28/12/2010   
 
EGYPT 40-50 :العمر محمد المصري
ياسيد حضرى إذا كان الكابتن شطة رأيه إن المريخ أخطأفعليك إثبات العكس ولا داعى للتنابز بالألفاظ فكلاكما أبناء نادى كبير وساهمتم فى إنجازاتة كل حسب قدراتة و ستجتمعون يوما ما فلا داعى للضغائن
   28/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر سفيان سوداني
ولا يهمك يا كبتن العب كورتك نحن معاك والبرشك بالمويه نرشو بالدم والزارعنا غير الله خلي يجي يقلعنا
   27/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر البولا (عاشق كرة القدم)
بالتوفيق يا كابتن كلنا بنحبك وعمرنا ما هننسي انجازاتك ومستنيينك في ماتش جنوب افريقيا ان شاء الله احنا جمهورك وهنفضل وراك لو حتي اية علي فكرة انا زملكاوى بس بصراحة لولااك علينا في المنتخب وطول عمرك متالق يا ادرب كويس يا كابتن عايزين نشوفك باحسن ما عندك ان شاء الله ولا تستمع لكلام الناس
   27/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر المصري
ايه اللي بيحصل ده ارحمونا شويه ده ربنا بيغفر ياناس أنا اهلاوى متعصب بس بحب الحضري وأتمني له التوفيق لأنه رمز واسطوره لن تتكرر
   27/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر مجدي شوكت
انا بموت فيك ياحضري وانا فخور بيك
   27/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر مجدي شوكت
انا بموت فيك ياحضري وانا فخور بيك
   27/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر عمر
فليوفق الله لاتنسى فضل الله عليك
   27/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر عامر عاشق المريخ
الحضري حارس كبير وانضم لفريق كبير , نتمني لك التوفيق فى القلعة الحمراء ونحن من خلفك
   27/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر ولاء
الى الاخ فتحى محمد الحضرى هو اللى عمل لمصر مش شطة الحضرى هو رمز من رموز مصر مش شطة ومش من الادب ان شطة يتكلم الكلام دة على واحد مثل مصر فى المحافل الدولية ولما هو بيحب مصر اوى كدة كان فين من اللى حصل من الجزائر فى السودان ولا ناسى اللى قالوا شطةمفيش داعى انى افكرك بس انتوا فالحين تعملوا من قطة الحضرى جمل علشان الموضوع جاى على هواكم ملحوظة الاشقاء السودانيين على دماغنا
   27/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر مأمون المحسى
هلا بيك يا كابتن بين اهلك فى السودان نتمنى ليك التوفيق مع الاحمر الوهاج زعيم الكرة وفوق فوق مريخنا فوق
   27/12/2010   
 
SAUDI ARABIA 31-40 :العمر عبد المحسن
ولا يهمك يا اسد افريقيا الحضري وربنا يوفقك مع زعيم الكرة السودانية
   27/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر وليد
انت من سنى و عملت فوس معملهاش دكتور فى الجامعة انتو عالم مفترية اتقوا الله
   26/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر ابو تريكة الغربية
بحبك ياحضرى ونفسى ترجع منتخب مصر بسرعة دجة انت ياما اسعدتنا كتير وكلنا بشر وانت اكيد اخطات فى الااهلى بس كلنا بشر ياريت تتالق مع المريخ لاانك محترف مصرى وتعيش لينا ياوحش افريقيا حبيبك اسامة الفقى زفتى طنطا غربية
   26/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر احمد
ياخسارة يحضرى
   26/12/2010   
 
EGYPT 40-50 :العمر عبد الحميد محمد
اولا انابحبك جدا ولكن اللعملته حرمنا منك في النادي الاهلي وانت عارف انك ازيت كل الاهلاويه ولكن عفي الله عما سلف وبالتوفيق
   26/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر محمد سعيد
ربنا يوفق يا حضرى فى السودان
   26/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر شعشع
الهلال حيرجع كرنقو
   26/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر صلاح عابدين
يا حضرى كل مشجعى المريخ تفديك و نقف من حلفك و نسال المولى عز و جل ىوفقك و يوفق المريخ معك وربنايحفظك و موفقين دائماالمريخاب الان يحبوك موت و كل السودان و حا تشوف حبنا ليك قدر شنو با\ن الله و متفالين بيك المريحاب صلاح و محمد الحبيب و ماجد حسن على / الديوم الشرقية الخرطوم
   26/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر محمد مصطفى حسب الله
والله فى راى الشخصى من حقك كل واحد يحيقق احلامو اعزارنى انت ضياعيت كل مشورارك على الفاضى وراء يجيك للفلوس والشهره مع انك مشهور بالفعل وحالتك المادية الحمد لله وعمرك ماهتلاقى استقرار زى ماكنت فى النادى الاهلى احلامك مجابه يا كابتن انتمنلك مشوار حافل بالبطولات فى السودان حتى تسطيع النهوض من جديد
   26/12/2010   
 
SUDAN 40-50 :العمر لؤى خالد مصطفى
العزيز الحضرى برحب بك فى بلدك الثانى السودان وخاصا القلعة الحمراء كل التعليقات السالبة ليس لها مكان فى الاعراب لان دافعها الحسد والغيرة منك ايها السد العالى نسال الله لك التوفيق والنجاح اين ماكنت
   26/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر (ودقلاتي)
واصل ياراجل ولاتلتفت للحاقدين نحن معاك
   26/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر ابوالقاسم المريخابي
هو اصلا لولا قيمة الحضري لما قامت الدنيا و لم تقعد حتي الان ...الحضري ولدنا و كفي
   26/12/2010   
 
SAUDI ARABIA 31-40 :العمر مريخابي الرياض
أنت كبير يا حضري ,, ولو أستدعى الأمر سيقوم السيد جمال والي بدفع الغرامة كاملة , لأنك لا تقيم بالمال , أنت منجم ذهب وقيمتك لا تقدر بمال , خلي بالك من كورتك و ناديك و صدقني المجلس ما رح يقصر و حيحل كل مشاكلك
   26/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر فضل
انا كنت فاكر انو الحضرى فاقع مرارة اخوانا ناس الهلال لكن ما متخيل يفقع مرارة ناس الاهلى وقرت شطة لهذا الحد ... مرحب بيك فى وطنك الثانى يا حضرى
   26/12/2010   
 
SUDAN 40-50 :العمر لاخوف علىك
انت تاريخ الخطوه اللتى اق دمت عليها شجاعه جداجدا ..من يضحك اخيرا اتمنى لك من كل قلبى النجاح
   25/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر عمار حيدر
القمم مستهدفة يا حضري .. و مرحبا" بك في القلعـة الحمـراء كلنا خلفك يا سدنا العالي الكبير كبير و النجم نجم يا شطـة
   25/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر اجمد صالح
شكرا للاسطورة الحضري خير ما فعلت حتى لو الغرامة 2 مليون المريخ سوف يدفعها حتى لو بالتبرعات من جماهير المريخ بس تلعب في الكوكب الاحمر وخلي البقية يشربوها سادة هههههههههها
   25/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر سمسم
انشاء الله ربنا يوفقك علشان نرفع اسم مصر
   25/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر سمسم
بالتوفيق ياحضرى
   25/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر مريخابي
ياحضري سيبك من كلامو اصلا لو كان فيه خير ماكان قالو
   25/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر سو
مع احترامي لكم هل انتم ملائكه معصومين من الاخطاء سيبو الحضري في حالة ربنا معك ياحضري
   25/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر mido
ياحضري انت مش عارف انت بتعمل ايه
   25/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر نصرالدين محجوب
هذا هو حل الدنيا في هزا الزمن ياحضري
   25/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر محمد امام ابكر امام
عزيزي الحضري ستجد الكثير من الحاقديين والذين لا يرون شئ جميل سواء في مصر والسودان انا من السودان ومريخي وافتخربها واسعد بانضمامك للشياطيين الحمر ونحن معك سنرد علي كل متطاول انت في الميدان ونحن من خلفك في التشجيع سنرد معك وثق بانك وانت تلتقط كل كرة تلتقط معها الكثير من الاقاويل والملاسنات قلتقزفها بعيدا فمكانها مزبلة التاريخ
   25/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر فقيري المريخابي
يالحضري انت لاعب كبير و اقصر طريق للشهره مقارعة الكبار و قرن شطه السوداني الهلالابي داير يشتهر عن طريقك انت كبير جدا و هو لا يساوي صفر على الشمال هذا القرن الشطه و اخر خبر ... ارقص يا حضري يا كااااااااااايدهم
   25/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر معاذ حسن
لا تنسى يا شطه ان كابتن البدري اصبح مدرب المريخ وليس الاهلي ومن حقه ان يتعاقد مع من يرغب وانصحك بان تستمتع برقصات الحضرري مع الزعيم .. وارقص .. يا حضري.
   25/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر توتومارك
الكابن الحضري بمجهودك تستطيع أن تجعل أعدائك يصفقون لك وبغير ذلك مهما فعلت فان اصحاب المصالح والاهواء الشخصية لن يعجبهم اي قرار من اي نوع في اي زمان او اي مكان ولأي هدف مهما كان وتلك هي الحقيقة التي يجب ان تعرفها ويجب ان تعمل عليها ، ولك مني نصيحة صغيرة لا تهتم بما يقوله الخصوم او الأصدقاء اهتم بشغلك فقط .. لك مني كل الود والاحترام
   25/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر مدني الجمال
يا حضري يا زول يا جامد مرحب بيك في السودان
   25/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر السد
اجمد يا حضرى انا بعتبرك من اجمد حراس العالم سيبك من كلام الناس وخليك فى مستقبلك ومستقبل مصر فى البرازيل
   25/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر السد
ولا يهمك يا حضرى انتا اعز انسان بالنسبة لية على المستوى الشخصى وانتا احسن حارس شفتة عنية وسييبك من كلام الناس اللى مش بتحب غير الكلام فى الفاضى وبس ربنا يوفقق بجد وتعمل احسن من اللى انتا عملتة
   25/12/2010   
 
NETHERLANDS 40-50 :العمر عادل المصرى
مع احترامى لتاريخ الحضرى ... جمهور الاهلى الحقيقى لن ينسى طعنه الغدر من عصام الحضرى لان الجرح مازال ينزف والاهلى لم يأخذ حقه بعد بينما الحضرى لعب على مدار عامين لاندية مختلفه لم يضره الايقاف لانه جاء فى فترة توقف المسابقة...ارجو النشر
   25/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر مريخابي وافتخر
شطة مين ياعم ده حاقد اوي .. ولو كان حارس افريقيا الاول الحضري انتقل الى الهلال لما قال هذا الحديث الغاضب.. وانت ومصر ياحضري في قلوب كل مريخاب الدنيا وبالتوفيق يااااارب
   25/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر خالد
ربنا معاك يا حضري لابد أن تعرف أنك كبير ورمز من رموز مصر . أتمنى أن تكون سفير رائع لمصر في السودان كعادتك في كل دول العالم اللي زرتها أنا أهلاوي جدا بس بعزك جدا ربنا معاك
   25/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر عصام عوض عباس
الحضري أتي للمريخ والسودان ليلعب كرة قدم كما صرح ، أرجوكم دعوا الحارس العملاق يلعب في عملاق أفريقبا بدون شوشرة.
   25/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر كريم عماد
بحبك ياحضرى.. مبروك المريخ
   25/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر ودقلاتي
(اسدافريقيا) حقق البطولات مع المريخ وسيكون هذا افضل رد علي الحاقدين(ودقلاتي)
   24/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر حامد قلاتي
لاتلتفت للحاقديين ياكبتن انت احسن حارس في افريقيا وابلقكه تحيات ال قلاتي
   24/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر amin
ياحضرى انت طول عمرك كبير والله العظيم ياحضرى يمكن اكون مكنتش بحبك وانت فى الاهلى علشان بفضل افكر ازاى الزمالك هيدخل جون فيك بماان انا زملكاوى ههه على العموم بلاش نتكلم فى الماضى انت كبير وهتفضل كبير فى اى مكان ربنايكرمك انت كنت سبب فى فرحة تمانين مليون مصر على مدار ست سنوات جاهل اللى يقول عليك غير كده وشكرا لك من كل قلبي
   24/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر نزار بخاري
نهنئك بانضمامك لنادي المريخ السوداني وصيف الهلال الدائم نحن اهلوية لكن جيتنا في بيتنا نرحب بك وعلي استعداد لصرف الثلاثية الحارقة مرة اخري
   24/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر اهلاويه موووووت
بنحبك ياحضري يا سد يا عالي وهنفضل نحبك علي طول وهنشجع المريخ عشان خاطر عيونك وبنتمني اليوم الي ترجع فيه تاني للاهلي بنحبك وربنا معاك
   24/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر محمد
ياحضرى لن ينسى التاريخ انك من اعظم حراس المرمى فى العالم ولكن هذه المره انت تلعب بأسم مصر حافظ ان تكون وجه مشرفه احنا مسامحينك كل الناس بتغلط بس افتكر الاهلى بيتك الاول
   24/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر راجي
لازم تدفع ضريبة الشهره ياحضري خلك قوي
   24/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر راجي
لاتهتمياحضري ولا تنسي انك افضل حارس ليس في افريقيا حاليا فقط بل في تاريخ افريقيا
   24/12/2010   
 
SUDAN 10-20 :العمر المحسي
قرن مين ياعم
   24/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر kokaba
اكيييييد اهلى طبعا يا وليد
   24/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر المريخابي
سيبك منو دة زول مخرف
   24/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر وليد عبد اللطيف
حضرى رد على بشجاعه هتشجع مين اهلى ولازمالك
   24/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر مصرى اهلاوى
مع احترامي لن نغفر للحضري ما فعله
   24/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر ابو سرحان
مافعله الحضري اهانه لنفسه اولا ولان نقفر له ولاكن بالتوفيق
   24/12/2010   
 
SUDAN 40-50 :العمر علاء الدين الضى
المهم نلعب كورة فى المريخ وليس المهم ان نستمع لطنين الحاقدين الحاسدين
   24/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر علي سلامة
يا حضري ولا يهمك من تلك التصريحات فأصحابها يبحثون عن الشهرة والتواجد في الساحة الاعلامية على اكتافك رغم هلالايتي مرحب بك في بلدك الثاني السودان
   24/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر هانى اوز
حضرى انت اعظم حارس مرمى فى افريقيا لا تنسى ذلك دائما تذكر هدا الكلام انت مثل اعلى لكل شاب مصرى انا احبك مهما كنت لان انتى مصرى ترفع علم مصر الحبيبة اهلاووووووووووووووى جدا
   24/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر احمد
لن نغفر للحضري ما فعله
   24/12/2010   
 
SAUDI ARABIA 31-40 :العمر د.مجدى
قرن شطة هلالابى وبغير من المريخ
   24/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر الاهلاوي
وانت ماجر مين ياحضري عشان يكتبلك الكلام ده بلاش تتمحك في الاهلي بعد مابعته عشان طموحاتك الغبيه وشفت اخرتك ايه لانك افتريت عالنعمه اللي انت فيها والسنة الجاية نشوفك في دوري مدغشقر هههههههههه
   24/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر فادى
اذا كان الحضرى بيحب الاهلى صحيح زى مانتوا بتقولوة مكنش سابوة ومشى اليحب ميخنش
   24/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر مية مية
يا حضري
   24/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر دندونة المريخ
لا تؤاخذه يا حضري لانه يكره المريخ اكتر من حبه للاهلي والهلال
   24/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر e-love.m@hotmail.com
احنا دايما مع الحضرى وبنحب الحضرى والى مو راضى يقبل اعتذراه بلاش مو مهم انا من فلسطين وبحبو كتير وبشجعوا كتير الله يوفقك وين ما رحت والله يكون معك بحبك كتير
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر هدير بورسعيد
جامد والله الكلام ده جامد اويييييييييييييييييييي انا سعيده واقدم كل الشكر للكتبه والله الكلام يجننن
   23/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر سوسو
الى الكابتن عصام الحضرى اتمنى ان لتكون تلك الاراء لها تاثير السلب عليك وان تثبت للجماهير انهم على خطاء وان كل ما يهمك هو الظهور بمستوى رائع وانك كنت مظلوم وتسبت لهم عكس ما هم يضنون وانك لوتفتعل المشاكل فى مكان وانما تتحقق النجاح والاستقرار لنفسك والفريق الذى تلعب له ولمنخب بلادك والفيسل ينك وبينهم هو الملعب والمستوى فى الاداء من مشجعه اهلاويه تتمنى لك التوفيق ومزيد من التالق
   23/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر مرفت
نبدا القول بان ننسى الماضى ونفكر فى المستقبل والتركيز فى ما هو اهم وهو التاريخ ياسد مصر العالى وعدم الرد على مثل هذه الاراء لان الانسياق وراء تلك الاراء معناه عدم الاستفاده من الاخطاء السابقه والاهم هو التركيز فى صنع التاريخ
   23/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر
ربنا يوفقك ياحضري يابن دمياط يا غالي ؛ ويارب تشرفنا في السودان زي ما عودتنا علي الدوام. انت إبن مصر وشرف ليها في أي مكان. الراسل/ شريف المتولي زيد دمـيـــاط _ فـارسكور _ كفر العرب
   23/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر ساري
هلا بي وحش افريقيا في المريخ اتمني لك التوفيق فقط انصحك بعدم الاهتمام بما يكتب عنك في الصحف الرياضية
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر فتحى محمد
اعتقد ان ليس من الادب ان يضاهى ك/عصام ك/شطه بأي طريقه فمهما كان ك/شطه رمز من رموز الكره المصريه
   23/12/2010   
 
EGYPT 21-30 :العمر رامى
حراق انت افتكر كلامى يا حضرى بس بعد ما تعتزل افتكر كلامى وابقى شوف الناس هتعاملك ازاى عبد الاعتزال انت فرحان دلاوقتى شويه او باخص الناس بتنافقك علشان عايزالك لمصلحه لتحرس المرمى وبعد كده بقى قابلنى ارجو النشر لو جامدين وتردوا عليه
   23/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر احمد الطيب
اولاً تحياتي للكابتن عصام الحضري اللاعب الاسطورة .. ورغم اني بشجع الهلال وبتعصب الا اني بجد فرحان لانو حيلعب في السودان حتي ولو كان لصالح ندنا المريخ ..~.. واقول لكابتن قرن شطة (( الما بتلحقو جدعو )) .~.
   23/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر الفكي الطيب
ياحضري لا عليك من كل هذه الخطرفات والهرطفات من الشامتين والحاقدين ودائماً الأشجار المثمرة تتعرض للرجم بالحجارة وأنت ستظل مثمراً يرمونك بالحجارة وترميهم باحلى الثمار وكن كشجرة الصندل تعطر فاس قاطعها، وستواجه الكثير من الألسنة في الصحافة السودانية ونرجو ألاً تلتفت لأي مهاترات ولا تقرأ أي جرائد عليك فقط بالتحصين بالقرآن وأداء دورك في الميدان حتى تخرس كل الألسن التي تتطاول عليك .
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر islam
يا حضري يا جامد على الكلمتين دول والصوره جامده برده الله معاك يا حضري ومع كل المصرين ويعجل لنا رزقآ طيبآ :)
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر kokaba
الله عليكوا برافو بنحبك يا حضرى خليه يطنطط برده بنحبك يا حضرى
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر محمد مدحت
انا بحبك يا كابتن حضرى
   23/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر أمين النبوي
لا حديث في أروقة الرياضة في مصر غير عصام الحضري وخاصة بفريق القرن الأهلي حيث يتكلم مسؤولي النادي عن الغرامة المالية وسمعنا أنهم تقدموا بطلب للإتحاد المصري وطلبوا فيه عدم إرسال البطاقة الدولية للكابتن عصام الحضري للإتحاد السوداني لحين تسوية موضوع الغرامة المالية .يعني المال أهم من الحضري كم من الملايين دخلت في حساب النادي الأهلي نتيجة للبطولات التي حققها الحضري والله حرام وعار على كل مصري اللبيحصل في الحضري دة أنا كمريخابي وأصالة عن نفسي ونيابة عن كل جماهير المريخ أتعهد بأن يبدأ السد العالي المشاركة من أول مبارة رسمية للمريخ السوداني وهذا الكلام ليس عبطاً فبناءأً على آخر تعداد سكاني للسودان كان العدد حوالي ثمانية وثلاثون مليون نسمة لو إستبعدنا منهم ثمانية وعشرون مليون شخص مابين صغير السن وغير متابع لكرة القدم والهلالاب و الأندية الأخري فالباقى عشرة مليون مريخابي كل هؤلاء في حسبة مشاركة جنيه سوداني المحصلة عشرة مليون جنية بما يعادل أربعة مليون دولار وعزة جلال الله لو طلب الأمر نعملها وندفع الغرامة أمين النبوي
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر ايمن غالي
والله الكابتن شطه معاه حق
   23/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر ود السودان
معليش يا كابتن هؤلاء هم أعداء النجاح فالجميع يعلم أن شطة سوداي الجنسية ولكن عاش في مصر والمفروض يبوس الأيادي الشالته في بلدها .
   23/12/2010   
 
SUDAN 31-40 :العمر هواري خالد برغوش
انت يأشطه مالك نحن عايزين حضري وبدري نصايحك اولابه ناسك
   23/12/2010   
 
EGYPT 10-20 :العمر نميري حسن
قرن شطة ده منو.. سيبك منو
   23/12/2010   
 
SUDAN 21-30 :العمر عوض
الحضري قال أنه منتشي الآن بوجوده بالمريخ السوداني .. وهذا يكفي .. وكما يقول المثل ( أرقد علي الشق البيريحك ) وكفي
   22/12/2010   
 
EGYPT 31-40 :العمر d
مع احترامي لن نغفر للحضري ما فعله .
   22/12/2010   
 
 
الاسم
الفئة العمرية
الدولة
التعليق
 

 
 

الدعم الفني | اتصل بنا
الصفحة الرئيسية | الاخبار | الحوارات و الموضوعات | البوم الصور | الفيديو | البطولات | الأصدقاء | السيرة الذاتية